Κέντρο αντιμετώπισης αυτισμού "Το Περιβολάκι"

Το σχολείο αυτό μελετήθηκε για τη φροντίδα και εκπαίδευση τριάντα περίπου παιδιών με προβλήματα αυτισμού. Στόχος της μελέτης ήταν το κτήριο να ενταχθεί στο φυσικό περιβάλλον και να δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες άσκησης και απασχόλησης των παιδιών στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο, στο «Περιβολάκι», για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. Για την περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών έχουν προβλεφθεί και όλοι οι απαραίτητοι εσωτερικοί χώροι. Επιπλέον η μελέτη δίνει και τη δυνατότητα φιλοξενίας και φροντίδας μικρού αριθμού παιδιών με ειδικές ανάγκες επί εικοσιτετραώρου βάσεως.
Το κτήριο αναπτύσσεται σε σχήμα Π που προβάλλει σταδιακά από το έδαφος και δημιουργεί έναν προστατευμένο εξωτερικό χώρο ανάμεσα στις πτέρυγές του. Η ρηχή κάτοψη των πτερύγων εξασφαλίζει επίσης το σωστό φυσικό φωτισμό και αερισμό όλων των χώρων. Λόγω της κλίσης του εδάφους το κτήριο αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα:
• Το υπόγειο με τους χώρους στάθμευσης, τους βοηθητικούς χώρους καθώς και χώρους πολλαπλών χρήσεων και ψυχοθεραπείας.
• Το ισόγειο με τους χώρους της διοίκησης και τις αίθουσες διδασκαλίας που βλέπουν προς το δρόμο, καθώς και μία αίθουσα παλλαπλών χρήσεων διώροφου ύψους στο τμήμα ανάμεσα στις δύο πτέρυγες του κτηρίου για εκπαιδευτική και ψυχαγωγική χρήση σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών. Ο χώρος αυτός οδηγεί προς νότο σε μια εξωτερική αυλή, που προορίζεται για δραστηριότητες όπως κηπουρική, γυμναστική και παιχνίδι και έχει πρόσβαση και στους χώρους μουσικής και τεχνών. Όλες οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικές αυλές, που σκιάζονται μερικώς από πέργκολες, για παιχνίδι σε προστατευμένο περιβάλλον. Μια ράμπα καθόδου οδηγεί στους χώρους ανάπαυσης στην πίσω πευρά του κτηρίου και στην τραπεζαρία, την κουζίνα και το γυμναστήριο, που συνδέεται με με έναν μεγάλο αμφιθεατρικό εξωτερικό χώρο για θέατρο, συναυλίες, διδασκαλία κ.λπ.
• Ο πρώτος όροφος περιορίζεται στο πίσω τμήμα του κτηρίου και περιλαμβάνει τρεις κοιτώνες για τη φιλοξενία μέχρι και πέντε παιδιών με ειδικές ανάγκες, καθώς και αίθουσες για το εποπτεύον προσωπικό.
Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε από τις αρχικές φάσεις της μελέτης στο βιοκλιματικό σχεδιασμό του κτηρίου με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την εξασφάλιση συνθηκών άνετης διαβίωσης μέσα και έξω από το κτήριο. Τα βασικά υλικά για το εξωτερικό είναι φυσική πέτρα για τις επιμήκεις όψεις και επένδυση ξυλείας κόκκινου κέδρου για τις όψεις τις παράλληλες προς τον δρόμο. Για το εσωτερικό επιλέχθηκαν απλά υλικά για λόγους ασφάλειας, εύκολης συντήρησης και κόστους.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη: Μελετητική – Γραφείο Μελετών Α. Ν. Τομπάζη Ε.Π.Ε.
Αρχιτέκτων έργου: Αλέξανδρος Ν. Τομπάζης
Συνεργάτης αρχιτέκτων: Ουρανία Στεφανοπούλου-Πλατανιώτη
Μελέτη φέροντος οργανισμού: Stand Engineering Consultants Ltd.
Μελέτη Η/Μ εγκαταστάσεων: Γεώργιος Σφέτσος
Μελέτη φωτισμού: Θωμάς Γραβάνης
Μελέτη περιβάλλοντος χώρου:  Θωμάς Δοξιάδης, Doxiadis+
Μελέτη: 2005-2006
Κατασκευή: 2008-2009 Λάκων Τεχνική
Φωτογραφίες:  Νίκος Σταυρίτης

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Πολιτιστικό κέντρο τουρκικού κολεγίου στα Τίρανα

Πολιτιστικό κέντρο τουρκικού κολεγίου στα Τίρανα

Το σχολείο "Turgut Ozal Education" στα Τίρανα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά σχολεία στην Αλβανία. Το σχολικό συγκρότημα αποτελείται από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο μαζί με πολλές κοινόχρηστες λειτουργίες,…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.