Οι ιδιοκτήτες επιθυμούσαν τη μετατροπή ενός εκλεκτικιστικά διακοσμημένου διαμερίσματος εμβαδού 190 m2 σε ένα χώρο που να αποπνέει αισθητική ηρεμία και γαλήνη και να αντιπροσωπεύει την προσωπικότητα και τον τρόπο ζωή τους.

Η γλώσσα του μινιμαλισμού θεωρήθηκε από την ομάδα των αρχιτεκτόνων ιδανική για να εκφράσει αυτό το ιδεώδες. Η έννοια του μινιμαλισμού, έχει να κάνει με την αφαίρεση στοιχείων από μια σύνθεση με σκοπό την επίτευξη απλότητας. Αυτή η απλότητα στην αρχιτεκτονική δημιουργείται από τη γεωμετρική αφαίρεση. Στόχος της σύνθεσης ήταν η ανάπτυξη μιας διαλεκτικής σχέσης μεταξύ δύο κυρίαρχων στοιχείων που δεν μπορούν να λείψουν χωρίς να στερήσουν ουσία από το εγχείρημα. Σαν αποτέλεσμα ο χώρος αποκτά ένα ασκητικό χαρακτήρα που εκπέμπει πνευματικότητα και υπέρβαση.

Στους κοινόχρηστους χώρους δημιουργήθηκαν ενιαίοι χώροι με την αποξήλωση των εσωτερικών τοίχων και τη διάσπαση του κατακερματισμού του χώρου. Οι εξωτερικοί τοίχοι επενδύθηκαν εσωτερικά με γυψοσανίδα ούτως ώστε να δημιουργηθεί μια καθαρή γεωμετρία χωρίς ακμές, γωνίες υποστυλωμάτων και δοκαριών. Με την ευκαιρία αυτή ενισχύθηκε η θερμομονωτική ιδιότητα του διαμερίσματος.

Τα υλικά και οι υφές έχουν αυστηρό λεξιλόγιο. Οι τοίχοι επικαλύφτηκαν με ένα ειδικού τύπου τσιμεντοκονίαμα σε ανοικτό θερμό γκρι. Στόχος των αρχιτεκτόνων ήταν να προσεγγίσουν το ανοιχτό γκρι χρώμα και τις διαβαθμίσεις της υφής του χαρτονιού. Σε αντίθεση τα μεταλλικά στοιχεία του χώρου όπως η κουζίνα, τα τραπέζια, η βιβλιοθήκη, τα θερμαντικά σώματα και τα φωτιστικά, είναι μαύρο ματ. Η αντίθεση αυτή δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα διαλεκτική σχέση που προσδίδει μια ασκητική φυσιογνωμία στο χώρο. Αυτή η φυσιογνωμία ταυτίζεται με τον τρόπο ζωής των χρηστών.

Στα μπάνια, το τσιμεντοκονίαμα που εφαρμόζεται στους τοίχους, στο δάπεδο, στους πάγκους επιλέγεται να είναι στο μέσο της τονικής κλίμακας, προκειμένου να έχει το φυσικό χρώμα του τσιμέντου. Επιλέγεται μια ήπια τεχνοτροπία χωρίς επιτηδευμένα "νερά". Οι νιπτήρες και οι πάγκοι γίνονται κτιστοί, χειροποίητοι. Κτιστοί γίνονται επίσης οι πάγκοι εργασίας των υπνοδωματίων των παιδιών σε πρόβολο από τους τοίχους.

Τα φωτιστικά είναι ως επί το πλείστον ενσωματωμένα στις οροφές, εκτός από το κεντρικό χώρο του καθιστικού - κουζίνας όπου οι ράγες με τα σποτ αναδεικνύουν τις διαφορετικές χρήσεις που στεγάζονται. Τα ενσωματωμένα στη ψευδοροφή φωτιστικά χάνουν την υπόσταση τους και αποκαλύπτονται από τις κηλίδες φωτός που γράφουν πάνω στις επιφάνειες.

Η τραπεζαρία, το γραφείο, η βιβλιοθήκη σχεδιάζονται και κατασκευάζονται χειροποίητα από μεταλλικές διατομές. Συνεπής με τη μινιμαλιστική γλώσσα ο σχεδιασμός της τραπεζαρίας δημιουργεί το μέγιστο δυνατό άνοιγμα με το ελάχιστο πάχος προφίλ.

 

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου:

Αρχιτεκτονική μελέτη εσωτερικών χώρων- σχεδιασμός επίπλων - επίβλεψη: GEM ARCHITECTS, Δέσποινα Γουναροπούλου. Βίκυ Εμμανουηλίδου, Πέτρος Μπαζός
Μελέτη φωτισμού: IFI GROUP
Σχεδιασμός κουζίνας: GEM ARCHITECTS – SCAVOLINI
Τοποθεσία: Χαλάνδρι, Αθήνα
Εμβαδό: 190 m2
Παρουσίαση: GEM ARCHITECTS
Φωτογραφίες : Κώστας Βέργας

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Μουσείο μετάξης στο Σουφλί Έβρου, στο χώρο του αποκατεστημένου αρχοντικού Κουρτίδη

Μουσείο μετάξης στο Σουφλί Έβρου, στο χώρο του αποκατεστημένου αρχοντικού Κουρτίδη

Παρουσίαση: Μαρία Βλασσοπούλου, πολιτικός μηχ. - Γιάννης Κίζη και Συνεργάτες Ε.Ε. Αρχιτεκτονικών μελετών.Το Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί ανήκει στο δίκτυο θεματικών μουσείων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (Π.Ι.Ο.Π.). Στο μουσείο…
Αποκατάσταση και επανάχρηση πέτρινης κατοικίας

Αποκατάσταση και επανάχρηση πέτρινης κατοικίας

H πέτρινη κατοικία της δεκαετίας του 1930 βρισκόταν σε εγκατάλειψη, με σημαντικές φθορές στη φέρουσα τοιχοποιία και στη στέγη της.Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού ήταν να διατηρηθεί ο υφιστάμενος όγκος του…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.