Σπίτι σε τρεις χωριστούς κύβους, στην Κέα ©Γιώργης Γερόλυμπος

Σπίτι σε τρεις χωριστούς κύβους, στην Κέα

Το σπίτι βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά του νησιού, σε μία ερημική χαράδρα.
Στο συγκεκριμένο έργο οι μελετητές οδηγήθηκαν στη χρήση σκυροδέματος επηρεασμένοι από τις διάσπαρτες, αγροτικές, πέτρινες κατασκευές στο νησί, τις καθηκιές, που μοιάζουν σαν εξάρσεις στις ξερολιθιές. Είναι μονολιθικές γήινες κατασκευές σε συνέχεια των ξερολιθιών, κατασκευασμένες από τοπική πέτρα, μία πρωτογενής μορφή στέγασης, οι οποίες εντάσσονται πλήρως στο τοπίο. Λόγω της απορρόφησης του φωτός και προφανώς λόγω της κλίμακάς τους, δεν προβάλλουν στην τοπογραφία.
Το μπετόν προσομοιάζει με χυτή πέτρα ως προς την ουδετερότητα, τη μονολιθικότητα και τη χρωματική του συνάφεια. Η χρήση καλουπιού με ταβλάκι, έχει άμεση αναφορά στα πετρόκτιστα, δίνοντας του την κλίμακα του αρθρωτού υλικού.
Το σπίτι αποτελείται από τρεις χωριστούς κύβους, που στεγάζουν τα τρία υπνοδωμάτια και μία σκιά, ένα στέγαστρο, που αποτελεί το καθιστικό. Η κίνηση και οι προσβάσεις στους χώρους είναι εξωτερική.
Όλη η οργάνωση του σπιτιού έχει διαμορφωθεί γύρω από τρείς διαφορετικές ποιότητες θέας. Το καθιστικό έχει πανοραμική θέα και θεατρική αντίληψη του χώρου. Σε οποιοδήποτε σημείο του βρίσκεται κάποιος, έχει απόλυτη εποπτεία του περιβάλλοντος.
Η κίνηση προς τα υπνοδωμάτια οργανώνει πλάνα κατακόρυφα και καθώς προχωρά κάποιος αντιλαμβάνεται τη θέα καρέ - καρέ, η κίνηση και η θέα διαμορφώνουν μία κινηματογραφική αντίληψη του χώρου.
Μέσα από τα υπνοδωμάτια, τα δύο παράλληλα τοιχία, που διαμορφώνουν τα όρια των υπνοδωματίων, καδράρουν ένα σταθερό τοπίο, καδράρουν τη θέα σαν πίνακα ζωγραφικής.
Αυτές οι τρεις διαφορετικές ποιότητες θέας πλαισιώνονται από μπετόν, το γκρι χρώμα του εμφανούς σκυροδέματος χάνεται. Η ουδετερότητα του πλαισίου δημιουργεί την ψευδαίσθηση απουσίας πλαισίου, είναι σαν να χάνεται το όριο που πλαισιώνει τη θέα.
Συνοψίζοντας, οι διαφορετικές συνθήκες κίνησης και βλέμματος ορίζονται μέσα από τη χρήση της γκρι ζύμης, κάνοντας τα όρια να εξαφανίζονται. Οι κάτοικοι, ο χώρος και τα αντικείμενα, που βρίσκονται μέσα του, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία σχέση φόντου - αντικειμένου, όπου το φόντο είναι η μπετονένια κατασκευή του σπιτιού.

 

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη:
Μαρία Κοκκίνου - Ανδρέας Κούρκουλας
Υπεύθυνοι Αρχιτέκτονες:
Νικόλας Παπλωματάς - Μαριάννα Αθανασιάδου
Στατική μελέτη:
Ανδρέας Μητσόπουλος
Η/Μ μελέτη:
Παντελής Αργυρός
Εμβαδό:
150 m²
Φωτογραφίες:
Μαριάννα Μπίστη, Γιώργης Γερόλυμπος

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Σχολή Εικαστικών & Κατοικία 1306

Σχολή Εικαστικών & Κατοικία 1306

Η κατοικία βρίσκεται σε μια απομακρυσμένη γεωργική περιοχή, η οποία χαρακτηρίζεται από δύσβατη πρόσβαση και ελάχιστη κυκλοφορία. Το σύνθετο κτιριολογικό πρόγραμμα απαιτούσε το σχεδιασμό στο οικόπεδο μιας μικρής σχολής εικαστικών…
Villa Troy στη Λευκωσία

Villa Troy στη Λευκωσία

Η κατοικία, με εμβαδόν 340 τ.μ. στα όρια του Δήμου Στροβόλου, έχει δημιουργηθεί με γνώμονα τη σύγχρονη αισθητική, η οποία στοχεύει να διατηρείται στo πέρασμα του χρόνου μέσω των διαχρονικών υλικών…

"B2 House", κατοικία στην Κέα

Η μελέτη αφορά τη δημιουργία μίας κατοικίας στην Κέα, που σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσεται στις γραμμές του τοπίου και ταυτοχρόνως να τηρούνται οι αυστηροί πολεοδομικοί όροι, οι…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.