"Ξενοδοχείο του μέλλοντος" και νέες τάσεις στη Μεσόγειο
Νέα έκθεση με τίτλο "Το ξενοδοχείο του μέλλοντος" δημοσίευσε η Deloitte Ελλάδας με αντικείμενο τις τάσεις στον σχεδιασμό των πολυτελών θερέτρων στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με την έκθεση, η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία γνώρισε μια δεκαετία σταθερής ανάπτυξης πριν χτυπήσει η πανδημία του COVID-19. Σήμερα οι τάσεις στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών, να βελτιώσουν και να εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Οι τάσεις σήμερα, αναφέρει η έρευνα, διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure, κ.ά.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
"Το ξενοδοχείο του μέλλοντος" αναδεικνύει τον σχεδιασμό ως θεμελιώδες συστατικό στον πυρήνα της ταυτότητας, του χαρακτήρα και της επωνυμίας των πολυτελών θερέτρων. Καθώς ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός και τουριστικός κλάδος πλέον ανακάμπτει από την πανδημία, τα πολυτελή θέρετρα καλούνται να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό τους, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται δώδεκα ξενοδοχεία, που βρίσκονται στην περιοχή της. Είναι ενδιαφέρον ότι δύο νέα ελληνικά θέρετρα, το "Sani Dunes" στη Χαλκιδική και το "Ikos Aria" στην Κω από τους Nimand Architects, αναδείχθηκαν από την έρευνα ως χαρακτηριστικά παραδείγματα των τάσεων της "αυθεντικότητας" και του "Wellness & biophilic" αντιστοίχως.