Μεταπτυχιακό Τμήμα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών

Το 1992 η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) αγόρασε από την Εμπορική Τράπεζα το οικόπεδο της παλιάς βιομηχανίας Σικιαρίδη, στα κτίρια της οποίας με διαδοχικές προσαρμογές  εγκαταστάθηκε. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτού του έργου είναι ότι δεν πρόκειται για ανάπλαση, αλλά για μια προσθήκη στο δώμα του ισογείου ενός διατηρητέου βιομηχανικού κτιρίου κατασκευασμένου από οπλισμένο σκυρόδεμα, στο οποίο δεν είχε προβλεφθεί η προσθήκη ορόφου. Επομένως η νέα κατασκευή έπρεπε να είναι κατά το δυνατόν ελαφριά και να προσαρμοστεί στη μονολιθική κατασκευή του ισογείου, καλύπτοντας όλες τις νέες απαιτήσεις των αντισεισμικών κανονισμών χωρίς να θιγεί το ισόγειο, όπου θα συνέχιζε να λειτουργεί ένα εικαστικό εργαστήριο.
Η νέα κατασκευή στηρίζεται σε 5 σειρές μεταλλικών υποστυλωμάτων που εδράζονται στα φέροντα στοιχεία του ισογείου και διαμορφώνουν πλαίσια διατεταγμένα στις δύο κατευθύνσεις. Τα πρόσθετα περιμετρικά, υποστυλώματα σε απόσταση από τα υπάρχοντα και σε πλήρη αντιστοιχία με αυτά, θεμελιώνονται σε μια πεδιλοδοκό - κρηπίδωμα που κατασκευάστηκε στο περίγραμμα του κτιρίου. Σ’ αυτή την περιμετρική ζώνη ανήκουν και οι απαραίτητοι χιαστί σύνδεσμοι, όπου ήταν απαραίτητοι, στον όροφο και στο ισόγειο.
Η προσπέλαση προς τον όροφο πραγματοποιείται από ένα νέο κλιμακοστάσιο κατασκευασμένο σε επαφή με τη βορειοανατολική γωνία του κτιρίου, όπου έγινε και η προσθήκη ανελκυστήρα οκτώ ατόμων. Η κάτοψη της προσθήκης οργανώθηκε γύρω από ένα κεντρικό αίθριο – deck το οποίο ορίζεται από δύο διαμπερείς διαδρόμους που χωρίζουν το κτίριο σε τρεις ζώνες. Το προς το αίθριο όριο της αίθουσας διδασκαλίας, η οποία προσφέρεται και για την ανάρτηση, κριτική και τις συζητήσεις των φοιτητικών εργασιών, θα διαμορφώνεται με ελαφρά κινητά πετάσματα, τα οποία θα μετακινούνται ή θα καταργούνται ανάλογα με τις καθημερινές λειτουργικές απαιτήσεις. Οι εξωτερικές ζώνες περιλαμβάνουν τα 16 εργαστήρια και το γραφείο των καθηγητών, ενώ η κεντρική ζώνη εκτός από το αίθριο και τον χώρο των πολλαπλών χρήσεων περιλαμβάνει δύο ακόμη εργαστήρια, τα W.C.,  το αναψυκτήριο και έναν μικρό χώρο για το φύλακα. Στον εξοπλισμό κάθε εργαστηρίου περιλαμβάνεται ένας επιμήκης πάγκος εργασίας με μία γούρνα. Η οροφή των τριών ζωνών ανοίγεται προς το βοριά με μια σειρά παραθύρων που φωτίζουν και αερίζουν τον χώρο των εργαστηρίων, την αίθουσα διδασκαλίας και τους χώρους των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων των W.C. 

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη: Α66 Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής - Σουζάνα Αντωνακάκη, Δημήτρης Αντωνακάκης, Ματίνα Καλογεράκου, Έφη Κουμαριανού
Στατική μελέτη: Αλ. Αθανασιάδης, Κ. Καλαντζή, πολ. μηχανικοί
H/M μελέτη: Π. Κερχουλάς & Συνεργάτες, Elxis Σύμβουλοι Μηχανικοί
Επίβλεψη: Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών ΕΜΠ - Μ. Παναγιώτου, διευθύντρια -πολ. μηχ. Μ. Χλωρού, πολ. μηχ. Τμήμα Τεχνική Υπηρεσία Α.Σ.Κ.Τ. - Ε. Μητσάκη, αρχ. μηχ.

Επιβλέποντες

Αρχιτεκτονικά: Ε. Μητσάκη, Φ. Βέττα, αρχ. μηχ.
Στατικά: Ε. Παυλοπούλου, Φώτης Σταθάτος , πολ. μηχ.
Η/Μ: Ι. Κοντός, μηχ/γος μηχ.
Τεχνική εταιρεία κατασκευής: Π.Ι.Μ.ΕΡ. Α.Τ.Ε.
Ιδιοκτήτης: Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ)
Τοποθεσία: Πειραιώς 256, Αγ. Ιωάννης Ρέντη, Αθήνα
Συνολικό εμβαδό κτιρίου: 1.074 m²
Χρόνος μελέτης: 2002 - 2004
Χρόνος κατασκευής: 2008 - 2010
Φωτογραφίες: Δημήτρης Αντωνακάκης

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Ιατρικό διαγνωστικό κέντρο στην Αθήνα

Ιατρικό διαγνωστικό κέντρο στην Αθήνα

Το κτίσμα έχει εννέα υπέργεια επίπεδα και τέσσερα υπόγεια. Το οικόπεδο είναι γωνιακό με χαρακτηριστικές ιδιομορφίες, όπως το οξυγώνιο τριγωνικό σχήμα του και η μεγάλη κλίση κατά μήκος της οδού Παπαδά.…
Αποκατάσταση της διατηρητέας οικοδομής της πολεοδομίας Λευκωσίας

Αποκατάσταση της διατηρητέας οικοδομής της πολεοδομίας Λευκωσίας

ΙστορικόΗ εκπόνηση της μελέτης για το έργο των Κεντρικών Γραφείων του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως στη Λευκωσία, τοποθετείται χρονολογικά στο 2001, οπότε και εξασφαλίστηκε η έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου για…
Οι 3 νέοι σταθμοί του μετρό

Οι 3 νέοι σταθμοί του μετρό

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, "Χαϊδάρι - Πειραιάς", αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 km, έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Οι σταθμοί "Αγία Βαρβάρα", "Κορυδαλλός"…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.