Αρσάκεια σχολεία Πατρών

Τα Αρσάκεια Σχολεία λειτουργούν στην πόλη της Πάτρας από τον 19ο αιώνα και έχουν συνδεθεί με την ιστορία της πόλης. Η σύνθεση οργανώνεται σύμφωνα με σύστημα ορθοκανονικών αξόνων ακολουθώντας την φυσική κλίση του εδάφους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οικοπέδου. Το κάθε Σχολείο έχει τη δική του δομή και διαφορετική τυπολογική οργάνωση έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διαφορετικών ομάδων ηλικιών των μαθητών και να διατηρεί την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του. Η επανάληψη ορισμένων στοιχείων των κτιριακών όγκων όπως της μονάδας της αίθουσας διδασκαλίας, τόσο σε οριζόντιο όσο και σε κατακόρυφο επίπεδο, δημιουργεί ένα αναγνώσιμο και διακριτό στοιχείο της σύνθεσης που συνδέει το ένα κτίριο με το άλλο. Τα στοιχεία αυτά συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ενότητας ύφους μεταξύ των κτιρίων του σχολικού συγκροτήματος. Η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2004 με την κατασκευή του Δημοτικού. Το κτίριο είναι οργανωμένο γύρω από ένα αίθριο, μια μεγάλη εσωτερική αυλή που αποτελεί την “καρδιά” του σχολείου. Οι κινήσεις προς τους χώρους διδασκαλίας αναπτύσσονται στις περιμετρικές στοές του αιθριακού χώρου τονίζοντας τον εσωστρεφή του χαρακτήρα. Η εκμετάλλευση της φυσικής κλίσης του εδάφους επιτρέπει τη δημιουργία κερκίδων που υποβοηθούν την ανάπτυξη συλλογικών δραστηριοτήτων. Ιδιαίτερα σημαντικός για τη λειτουργία του σχολείου είναι ο μεγάλος μεταβατικός χώρος της Εισόδου με τις δυνατότητες Πολλαπλών Χρήσεων που παρέχει (συγκεντρώσεις, εκθέσεις, μουσικές εκδηλώσεις κλπ). Η χωροθέτησή του πάνω στο βασικό άξονα κίνησης, επιτρέπει την οπτική και λειτουργική ενοποίηση του αιθρίου με το δρόμο. Ο σχεδιασμός των επιμέρους ενοτήτων των αιθουσών ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου. Οι αίθουσες των μικρότερων τάξεων έχουν ιδιαίτερο αύλειο χώρο προς την εξωτερική πλευρά του κτιρίου, όπως εξάλλου και το γυμναστήριο.
Τα υλικά και τα γαιώδη χρώματα βοηθούν ώστε το κτίριο να εντάσσεται αρμονικά στο φυσικό περιβάλλον. Χρησιμοποιούνται το άβαφο ανεπίχριστο σκυρόδεμα, ανεπίχριστες τσιμεντοπλινθοδομές και επιχρίσματα σε γαιώδη χρώματα. Οι μεταλλικές και οι ξύλινες κατασκευές συμπληρώνουν την εικόνα του συγκροτήματος.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη: Δημήτρης Hσαϊας - Τάσης Παπαϊωαννου
Συνεργάτης αρχιτέκτων: Σταύρος Γυφτόπουλος
Ομάδα μελέτης: Θύμης Δούγκας, Μαρία Κυριαζή, Νικολέτα Λαχανά
Στατική μελέτη: Π. Πάγκαλος- Α. Παπαθανασίου
Κατασκευή: ΑΚΤΩΡ
Σχεδιασμός: 2001 - 2002
Κατασκευή: 2003 - 2004
Φωτογραφίες: Τ. Αμπατζής, Σ Ράντου

 

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Νέα μονάδα της κεντρικής βιβλιοθήκης του Α.Π.Θ.

Νέα μονάδα της κεντρικής βιβλιοθήκης του Α.Π.Θ.

Η νέα μονάδα της βιβλιοθήκης κατασκευάστηκε στο σύνολο της υπόγεια, σε γειτνίαση με το υφιστάμενο κτίριο, χωρίς όμως να προστεθεί ορατός κτιριακός όγκος. Αποτελείται απο ένα χώρο κλειστών βιβλιοστασίων συνδεόμενο…
Δημαρχείο Κορυδαλλού

Δημαρχείο Κορυδαλλού

Ο αρχιτεκτονικός χειρισμός απορρέει από την ιδέα ενός ζεύγους παράλληλων πρισμάτων που στηρίζουν ένα, μεγάλου μήκους, εγκάρσιο όγκο, πλάθοντας μια αγκαλιά που υποδέχεται τον πολίτη. Βασικό πρόταγμα του σχεδιασμού ήταν…
Πολυχώρος για παιδιά στα Ιωάννινα

Πολυχώρος για παιδιά στα Ιωάννινα

Ένας χώρος για παιχνίδι είναι πάντα ευπρόσδεκτος μέσα στο σύγχρονο αστικό ιστό. Έτσι, ένας πρώην βιομηχανικός χώρος μετατράπηκε σε ένα πολυλειτουργικό χώρο με ποικίλα χρώματα και υφές. Στα 450 τετραγωνικά…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.