Κατάστημα λουκουμάδων στο κέντρο της Αθήνας

Το ερώτημα που τέθηκε εξ’ αρχής ήταν το πως μπορεί να αποδοθεί ένας τόσο ισχυρά παραδοσιακός χαρακτήρας ενός προϊόντος, το οποίο έχει τις ρίζες του αρκετές δεκαετίες πίσω στο χρόνο, μέσα σε ένα χώρο ο οποίος να αποπνέει τη δυναμική του σήμερα, τόσο στο διάκοσμo όσο και στη γενικότερή του σύνθεση. Σίγουρα η επιλογή των υλικών βοηθάει προς αυτήν την κατεύθυνση, όμως αυτή έπεται του σχεδιασμού. Έπρεπε επομένως να δημιουργηθεί ένας χώρος ο οποίος να μπορέσει να αναδείξει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αρχικά μέσω του σχεδιασμού του και εν συνεχεία μέσω των υλικών του, δουλεύοντας μέσα σε ένα αρκετά στενόμακρο περίβλημα.
Η απάντηση αποτυπώνεται συμβολικά μέσα σε μια στενόμακρη κάτοψη: μια γραμμική ανάπτυξη ενός συνθετικού υλικού σε έντονη απόχρωση συμβολίζει τη δυναμική του σήμερα πατώντας, σχεδόν αιωρούμενη, στη σιγουριά που παρέχει η ισχύς του παρελθόντος, κατά το οποίο, στοιχεία όπως τα τσιμεντοπλακάκια, κοσμούσαν τα δάπεδα - και όχι μόνο - αρκετών κατοικιών της Μεσογείου.
Πάνω σε αυτόν το γραμμικό όγκο γίνεται σε πλήρη θέα η παρασκευή των διαφορετικής εθνικής προέλευσης λουκουμάδων, επιτυγχάνοντας έτσι την αλληλεπίδραση των πελατών, οι οποίοι ουσιαστικά συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία, ανακαλύπτοντας παράλληλα διαφορετικές γευστικές κουλτούρες και συνθέτοντας οι ίδιοι το προϊόν τους.
Το κατάστημα αποτελείται από το ισόγειο, στο οποίο προσφέρεται το προϊόν στους πελάτες, το υπόγειο, στο οποίο γίνεται η παρασκευή όλων των προσφερομένων προϊόντων του καταστήματος και το πατάρι, στο οποίο βρίσκονται τα γραφεία της επιχείρησης.
Το διάκοσμο του ισογείου έρχονται να συμπληρώσουν αδρά στοιχεία, όπως σουηδική ξυλεία σε μια ρέουσσα ψευδοροφή και γκρι τσιμεντοκονία πάνω στην οποία, με μια vintage απόδοση, επικοινωνείται το προϊόν στον πελάτη. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην εναρμόνιση της συγκεκριμένης απόδοσης, η οποία είναι απλή και ευανάγνωστη, με το τσιμεντοπλακάκι, του οποίου η επανάληψη δημιουργεί ένα αρκετά έντονο μοτίβο.
Σε όλο το σχεδιασμό είναι έντονα εμφανής η χρήση των υλικών σε ακατέργαστη μορφή και ο συνδυασμός τους με συνθετικά υλικά, όπως Plexiglas και PVC, σε μια διαρκή αλληλεπίδραση, γεννώντας οπτικά και γευστικά ερεθίσματα.
 

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου:

Αρχιτεκτονική μελέτη: k-division (Μιχάλης Κραουνάκης), WoArchitects (Άρης Γιαννόπουλος)
Μελέτη φωτισμού: CPLD Lighting Design Consultants
Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας: Design Cartel
Επίβλεψη - κατασκευή: k-division
Χρόνος κατασκευής: 2013
Παρουσίαση: Μιχάλης Κραουνάκης
Φωτογραφίες: Λουίζα Νικολαΐδου
 

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Επέκταση εγκαταστάσεων

Επέκταση εγκαταστάσεων "Μητροπολίτικου Κολλεγίου AMC" στο Μαρούσι.

Η τελευταία επέμβαση στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του κολλεγίου περιλαμβάνει την επέκταση του μπροστινού κτιρίου με τη προσθήκη δύο ορόφων σ' αυτό. Η νέα πρόταση διατηρεί τη βασική λειτουργική και χωρική…
Beach Club

Beach Club "Anhinga" στην Tουρκία

Το beach club "Anhinga", που περιλαμβάνει εστιατόριο και μπαρ, βρίσκεται στον κόλπο Civit Koyu (Indigo Bay) στα τουρκικά παράλια και αποτελεί τμήμα του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Kaplankaya resort.Καθώς πολλοί αξιόλογοι αρχιτέκτονες…
Be seen, κατάστημα οπτικών στο Χαλάνδρι

Be seen, κατάστημα οπτικών στο Χαλάνδρι

To Be Seen είναι ένα κατάστημα οπτικών που λειτουργεί στο Χαλάνδρι από το 1993. Η επέμβαση αφορούσε αφενός στον επανασχεδιασμό του υπάρχοντος κελύφους, αφετέρου στην επέκταση του σε όλο το…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.