Μελέτη αεροδρομίου Μυκόνου για ανακαίνιση και επέκταση
- K-STUDIO
- Betaplan
Ως μεταβατικός τόπος, ένα αεροδρόμιο μπορεί να προσδιοριστεί τεχνικά ως ένας τερματικός σταθμός ταξιδιών προς και από ένα συγκεκριμένο προορισμό. Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν τακτικά αναζητούν αποτελεσματικές απευθείας συνδέσεις, ελάχιστη επαφή με το αεροδρόμιο και μέγιστη εξοικονόμηση χρόνου. Αντίθετα, για όσους ταξιδεύουν για διασκέδαση, το αεροδρόμιο γίνεται ο πρόλογος και ο επίλογος των διακοπών τους και διαδραματίζει έτσι ένα ιδιαίτερο ρόλο στη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία ενός τουριστικού προορισμού.
Η πλειοψηφία των ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Μυκόνου είναι τουρίστες, τακτικοί ή νέοι, Έλληνες ή ξένοι. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το στοιχείο το αρχιτεκτονικό γραφείο k-studio, σε συνεργασία με την τεχνική εταιρεία Betaplan, επεδίωξε να συμπληρώσει και να αναδιοργανώσει αποτελεσματικά τους χώρους του αεροδρομίου με σχεδιασμό εμπνευσμένο από την ιστορία του νησιού.
Στόχος ήταν να αποσυνθέσουν οι μελετητές τα στοιχεία του αρχιτεκτονικού ιδιώματος ενός παραδοσιακού κυκλαδικού χωριού, να τα μελετήσουν και στη συνέχεια να τα μεταφράσουν σε μια νέα, σύγχρονη "χορογραφία". Η νέα, παραδοσιακά λευκή, πρόσοψη "παίζει" με την επιφάνεια του υφιστάμενου κτιρίου, αναπηδώντας πίσω και μπροστά, σπάζοντας την αρχική μάζα και δημιουργώντας ένα πιο περίπλοκο και ενδιαφέρον σύνολο κλειστών χώρων και ημιυπαίθριων αυλών. Οι ταξιδιώτες μπορούν να ξοδέψουν το χρόνο αναμονής τους εξερευνώντας αυτή τη χωρική εμπειρία, όπως θα έκαναν σε ένα νησιώτικο χωριό, επιμηκύνοντας την απόλαυση του νησιού και τη φιλοξενία του.
Επηρεασμένος από την παράδοση και την υλικότητα της Μυκόνου και εμπνευσμένος από τη σύγχρονη ζωή των ταξιδιωτών, ο νέος αερολιμένας συνδυάζει με ισορροπία το παραδοσιακό στοιχείο με την τεχνολογία, καλωσορίζοντας και αποχαιρετώντας τους επισκέπτες με τη χαρακτηριστική ζεστασιά και την αισιοδοξία του νησιού.
Στοιχεία έργου
Αρχιτεκτονική μελέτη: K-STUDIO, Betaplan
Ομάδα μελέτης: Dimitris Karampatakis, Antonis Tzortzis, Michalis Skitsas
Πελάτης: Fraport Greece
Φωτορεαλιστικά: Antonis Tzortzis
Παραγωγή video: Studio Taf
Κατασκευή: Intrakat
Ολοκλήρωση: 2021