Επένδυση εξωτερικής τοιχοποιίας με κεραμικές πλάκες

Ο παλαιότερος τρόπος τοποθέτησης πλακών μαρμάρου και κεραμικών πλακιδίων ήταν η επικόλληση με ισχυρό τσιμεντοκονίαμα. Σήμερα ο τρόπος αυτός έχει περιοριστεί σε ελάχιστες εφαρμογές, κυρίως χαμηλού ύψους και επικρατέστερη είναι η ανάρτηση στην όψη με μηχανικά μέσα. Τόσο οι πλάκες μαρμάρου, όσο και τα κεραμικά πλακίδια, όταν πρόκειται να στερεωθούν με επικόλληση, θα πρέπει να επικολλώνται επάνω σε οπτοπλινθοδομή ή οπλισμένο σκυρόδεμα και όχι επάνω στη θερμομονωτική στρώση. Επίσης λόγω του γεγονότος ότι όταν επικολλώνται πρακτικά λειτουργούν ως φράγμα υδρατμών και αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο συμπύκνωσης υδρατμών, θα πρέπει στο κέλυφος να τοποθετείται μία πρόσθετη στρώση προς τη θερμή πλευρά της διατομής του δομικού στοιχείου που θα λειτουργεί επίσης ως φράγμα υδρατμών και θα παρεμποδίζει την πορεία προς τα έξω των διαχεόμενων υδρατμών μέσω της μάζας του δομικού στοιχείου.
Γενικά όμως, η στήριξη των πλακών δεν συνιστάται να γίνεται μόνο με τσιμεντοκονίαμα ή άλλες τσιμεντούχες κόλλες αλλά και με μηχανικά μέσα (αγκύρια). Τα αγκύρια διακρίνονται αφενός σε ολόσωμα, τα οποία έχουν βάση έδρασης από το ίδιο το μέταλλο και αφετέρου σε ρυθμιζόμενα διαφόρων τύπων, που στερεώνονται με βύσματα στην οικοδομή. Η επιλογή του κατάλληλου τύπου αγκυρίων προσδιορίζεται από τη στατική μελέτη, από την επάρκεια αντοχής των στοιχείων της υποδομής που θα στηριχτούν αυτά, από την καθετότητα και την επιπεδότητα των όψεων, από τις αρχιτεκτονικές απαιτήσεις του έργου αλλά και από το πάχος της θερμομονωτικής ή/και ηχομονωτικής στρώσης. Όταν οι πλάκες επένδυσης τοποθετούνται με ανάρτηση σε μεταλλικό σκελετό συνιστάται η διαμόρφωση διακένου αερισμού, προκειμένου να εκτονώνονται οι διαχεόμενοι υδρατμοί και να αποφεύγεται το φαινόμενο σχηματισμού υγρασίας λόγω συμπύκνωσης επάνω σ' αυτές. Σ' αυτό το διάκενο τοποθετείται η θερμική μόνωση σε επαφή με το εσωτερικό κέλυφος, αφήνοντας τελικά ελεύθερο χώρο τουλάχιστον 30 mm.
Μεταξύ των πλακών επένδυσης διαμορφώνονται αρμοί που είτε μένουν ελεύθεροι (εφόσον οι πλάκες αλληλοεπικαλύπτονται με τη διαμόρφωση κατάλληλης πατούρας) είτε σφραγίζονται με ειδικό αρμοκονίαμα, ανθεκτικό στην ηλιακή ακτινοβολία, με σκοπό την προστασία τους από το νερό της βροχής.
Αυτή η προστασία μπορεί να επιτευχθεί και από την κατάλληλη διαμόρφωση της πατούρας στην άκρη των πλακών.

  • Second Text:

    Λεπτομέρεια επένδυσης εξωτερικής τοιχοποιίας με κεραμικές πλάκες.
    1. Κεραμικές πλάκες.
    2. Κατακόρυφες δοκοί που στηρίζονται στην όψη (ορθοστάτες).
    3. Οριζόντιες μεταλλικές δοκοί στήριξης των πλακών.
    4. Διάκενο αερισμού (π.χ. πλάτους 4 - 6 cm).
    5. Θερμομονωτική στρώση ανάμεσα στους ορθοστάτες του καννάβου στήριξης των πλακών.
    6. Οπτοπλινθοδομή.
    7. Εσωτερικό επίχρισμα (π.χ. ασβεστοτσιμεντοκονίαμα 2,0 cm).
    8. Οροφοκονίαμα.
    9. Φέρον στοιχείο οπλισμένου σκυροδέματος.
    10. Εξισωτική στρώση (π.χ. γαρμπιλόδεμα ή περλιτόδεμα
    ή τσιμεντοκονίαμα, πάχους 5,0 - 9,0 cm).
    11. Τσιμεντοκονίαμα συγκόλλησης (π.χ. πάχους 2,0 cm).
    12. Τελική επίστρωση (π.χ. πλακίδιο 1,0 cm ή μάρμαρο 2,0 - 3,0 cm). Εάν η τελική επίστρωση είναι πλακίδιο, αντί του τσιμεντοκονιάματος συγκόλλησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί κόλλα ακρυλικής βάσης, πάχους 0,3 cm.
    13. Περιμετρικό αρμοκάλυπτρο.

ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Επένδυση όψεων με σύνθετα πετάσματα σε μεταλλικά κτίρια

Επένδυση όψεων με σύνθετα πετάσματα σε μεταλλικά κτίρια

Τα σύνθετα μεταλλικά πετάσματα με ενσωματωμένη θερμομόνωση χρησιμοποιούνται σήμερα ευρέως στις κατασκευές. Τα πετάσματα αυτά μειώνουν το συνολικό κόστος κατασκευής του κτιρίου, χρειάζονται ελάχιστη συντήρηση, ενώ μερικοί τύποι αυτών μπορούν…
Όψη με αναδιπλούμενα πετάσματα

Όψη με αναδιπλούμενα πετάσματα

Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα λύση σκίασης, που μεταμορφώνει την όψη σε ένα γλυπτικό εργαλείο ελέγχου των εσωτερικών συνθηκών. Τα πετάσματα στερεώνονται σε μεταλλικό πλαίσιο, που αγκυρώνεται στο φέροντα οργανισμό και…
Διαμήκης φεγγίτης εξαερισμού σε μεταλλική στέγη στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Διαμήκης φεγγίτης εξαερισμού σε μεταλλική στέγη στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Το κέλυφός της νέας πτέρυγας του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης αποτελεί μια σύμμεικτη κατασκευή οπλισμένου σκυροδέματος και μεταλλικής επιστέγασης. Η επιστέγαση του μεταλλικού φορέα της οροφής έγινε με μεταλλικά φύλλα σε επικάλυψη ορθής…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.